Katsetenädal tõi meie lasteaiapäevadesse palju põnevust ja uusi teadmisi. Lapsed uurisid, millised esemed vett imavad – taskurätik, märkmepaber, laualapp ja klots said kõik proovile pandud.

Kolmapäevasel katsetehommikul saalis saime uudistada mitmeid põnevaid katseid. Tuulehobude „Purskkaev“ näitas, kuidas vee ja õhupalli koostöös hakkas vesi pudelist välja voolama. Nägime ka katset bakterite kohta – kuidas korralik kätepesu aitab meid tervena hoida. “Vee, mee ja õli tiheduse” katse näitas, kuidas erinevad esemed (mutter, viinamari ja svamm) läbi kihtide liiguvad. Lõbusust tõi katse „Tantsivad maisiterad“, kus vesi, äädikas ja sooda panid maisiterad rõõmsalt tantsima!

Liivamummude rühm esitles katset küünla ja värvitud veega. Taldrikul oli värvitud vesi, et oleks paremini näha. Õpetaja asetas vee peale küünla pani selle põlema ja asetas küünla peale läbipaistva anuma. Varsti sai anumas õhk otsa ja siis oli põnev vaadata, kuidas peaaegu kogu vesi mis enne oli taldrikul, kogunes läbipaistva anuma alla.

Naerukasside rühm näitas katset, kus paberlilled avanesid veevannis õitsele. Selgus, et nii päris kui ka paberlilled vajavad õitsemiseks vett.

Selle aasta Lendoravate katse : “Miks on kätepesu oluline?” keskendus hügieenile ja puhtusele, mis aitab lastel meelde tuletada, miks on oluline lasteaeda tulles, enne sööki, pärast õues- ja tualetis käimist oluline käsi pesta. Katse käigus kasutati taldrikut, vett, soola, pipart ja seepi. Alguses uuris õpetaja, kas lapsed üldse teavad täpselt, miks on vaja käsi pesta ning seejärel näitas lastele “bakterite kogumikku”, mis meie kätel asetseb, et lapsed saaksid aimu, missugused meie käed peale teatud tegevusi välja näevad.  Katse käigus valas õpetaja taldrikule vee, pipra ja soola, mis moodustas katse käigus “bakterid”. Kui õpetaja näpu seebiga kokku tegi, kadusid “bakterid” taldriku äärtesse. Seejärel näitas õpetaja lastele, missugused on meie käed pärast seebiga pesemist. Lapsed olid väga agarad kaasa rääkima ning teadsid, millal ja miks peame käsi pesema. Usume, et nüüd, veel peale visuaalset nägemist, tahetakse lausa rohkem käsi pesta.

Kuuhiirte rühm viis lasteaia saalis teistele lastel vaatamiseks läbi katse nimega „Tantsiv popcorn“, mis  näitas keemilist reaktsiooni ja tiheduse muutust.

Katse läbiviimiseks vajalikud vahendid: Klaaspurk (näiteks moosipurk või suur joogiklaas), vesi, söögisooda, äädikas, popkorn (toores, st kuumtöötlemata mais, mitte valmis popcorn!).

Katse läbiviimine: Täitsime purgi umbes ¾ ulatuses veega. Soovi korral võis lisada paar tilka toiduvärvi, et efekt oleks nähtavam. Lisasime umbes 2–3 teelusikatäit söögisoodat ja segasime, kuni see lahustub. Lisasime umbes peotäis toorest maisiterasid purki. Siis  valasime aeglaselt äädikat purki (umbes 100 ml, aga võib lisada rohkem, kui reaktsioon on nõrk) ja jälgisime reaktsiooni ning katse tulemust. Äädika ja sooda vahel toimus keemiline reaktsioon, mille tulemusel tekkis süsinikdioksiidi (CO₂) gaas. Gaasimullid kinnitusid maisiterade külge ja tõstsid need vee pinnale – nagu popcorn hakkaks „tantsima“. Kui mullid maisiteradest eemaldusid, vajusid need tagasi põhja, ja protsess kordus seni, kuni reaktsioon kestis.

Lõpus toimus keemiline rektsioon , kus katse tulemusel tekkis nagu “purskkaev“.

Kõik lapsed olid üllatunud ning elevil. Avastamisrõõmu jätkus küllaga.