Õppeaasta tegevuskava
1. EESMÄRGID 2022/2023
- Eelarvega tagatud kõigi lasteaia valdkondade toimimine (Säästlik majandustegevus, ressursside sihipärane ja otstarbekas juhtimine).
- Loodud lastele ja personalile põhitegevust toetav õpi- ja töökeskkond ning vahendid.
- Rakendatud operatiivne info edastamine, suurem tähelepanu rühmasisele infovahetusele
- hästi toimiv meekonnatöö, mentorlus.
- Rakendatud sobitusrühmade tööks ja Ukraina laste toetamiseks vajalik personal, rakendatud toimiv tugisüsteem.
- Rakendatud personali tasakaalustatud ja individuaalne arendamine ning tunnustamine.
- Rakendatud ja planeeritud koostöö partneritega, toetades õpitegevusi ja lasteaia arengut.
- Rakendatud ja planeeritud õppe- ja kasvatustöö ning õppekava täitmine.
- Rakendatud huvigruppide kaasatus juhtimistegevusse (hoolekogu, lapsevanemad, personal, partnerid).
Õppeaasta teema: ÕHUTAME ÕHINAT!
ÕPPE- JA KASVATUSTÖÖ EESMÄRGID 2022/2023:
- Õppetegevused on paindlikud ja lõimitud, rakendatud on loovad lähenemised ja mängulised võtted (õuesõpe, õueaiandus, avastusõpe, robootika (MÕK, õpime igal pool, Liivamäe loodusuurijad, kogukonna kaasamine „Hariv aed“)
- Laps tunneb huvi õppimise vastu, on aktiivne, loov ja ettevõtlik.
- Laps kogeb eduelamust läbi erinevate tegevuste.
- Rakendatud on lapse erivajaduste varajane märkamine ja toetamine.
- Rakendatud on muukeelse lapse kohanemise toetamine, eesti keele õpe ja huvi kultuuriloo vastu.
2. JUHTIMINE
JUHTIMINE | ||||
Üldeesmärk: Lasteaia visioonist ja missioonist lähtuvalt on koostöös erinevate huvipooltega loodud lastele ja personalile turvaline, kaasaegne õpi- ja töökeskkond, mis võimaldab jätkata õpinguid ning eluga väärikalt toime tulla | ||||
Eesmärgid:
· Lasteaia tegevuse suurem presenteerimine. · Kodulehe ja ELIIS keskkonna arendamine. · Loodus- ja loovustoa ettevalmistamine, MÕK rakendamine. · Koostöö jätkamine keskkonna- ja välisprojektides. · Ukraina lastele tugisüsteemi loomine, arendamine. |
||||
Tegevus | 2023 | Vastutaja | Ressurss | Märkus |
Lasteaia tegevuse suurem presenteerimine (lasteaia koduleht, veebilehel, Haridusameti kodulehel ja meedias). | x | Direktor |
|
|
ELIIS keskkonna suurem rakendamine, lastevanemate poolt | x | Direktor | ||
Ukraina lastele tugisüsteemi loomine, arendamine. | x | Direktor | ||
Koostöö tegemine keskkonna- ja välisprojektides |
x |
Direktor | ||
Tuginedes analüüsidele loovusele ja innovaatilisusele soodsa keskkonna ja arenguvõimaluste loomine kõigis valdkondades. (MÕK, uued lähenemised, projektid) | Direktor |
3. PERSONALIJUHTIMINE
Üldeesmärk. Lasteaias töötab kvalifitseeritud, motiveeritud, tasakaalustatult arendatud ja meeskonnatööd väärtustav personal, kes võimaldab lastele võimete ning huvikohast haridust. | ||||
Eesmärgid:
· Parimate kogemusteja praktikate jagamine majasiseselt ja piirkondlikult. · Rohelise Kooli tugirühma tegevuskava koostamine. Õueaianduse suurem rakendamine · Suurema tähelepanu pööramine ühiskoolitustele, tugisüsteem, robootika. · Ukraina laste toetamine, keeleõpe, lõimumine Eesti kultuuri |
||||
Tegevus | 2023 | Vastutaja | Ressurss | Märkus |
Personali arendamine | ||||
Ülelinnaliste avatud tegevuste korraldamine parimate praktikate jagamiseks, tegevuste analüüsimine (loodus, katsed, draamaõpe ) |
x |
Direktor | ||
Majasised parimate kogemuste jagamine, mentorlus |
x |
Direktor | ||
Robootikakoolituste läbiviimne majasiseselt, koostöös Robomikuga. | X | Direktor | ||
Rohelise Kooli töögrupi eestvedamisel keskkonnaalase tegevuse arendamine | Direktor | |||
Ukraina laste toetamine, keeleõpe, lõimumine Eesti kultuuri |
4. ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUS
Üldeesmärk: Õppe- ja kasvatusprotsess toetab last ja õpetajat õpitegevuses. | ||||
Eesmärgid:
· Laste arenguanalüüsid, koolivalmidus · Õppekava arendus Tervisekasvatus ja liikumistegevused mina ja keskkonna alla. · MÕK[1] – Uute ja innovaatiliste lahenduste rakendamine õppe- ja kasvatustöös · Robootikaalase tegevuse suurem rakendamine õppetöös. |
||||
Tegevus | 2023 | Vastutaja | Ressurss | Märkus |
Laste areng | ||||
Lapse arengu analüüs 2 x aastas, arengutabelite ja koolivalmiduskaardi täitmine |
x |
direktor | ||
Õppekava | ||||
Õppekava arendus- Tervisekasvatus ja liikumistegevused mina ja keskkonna alla. |
x |
direktor | ||
Õppekorraldus ja meetodid | ||||
· Roheline Kooli tegevuste planeerimine J. Käisi põhimõtetele tuginedes. Loodusteaduste, rakendamine. | ||||
Uute ja innovaatiliste lahenduste rakendamine õppe- ja kasvatustöös,
· õppimine erinevates keskkondades, kaasates lapsevanemad ja partnerid. |
x |
Direktor | ||
Tegevuste läbiviimine haridusrobotitega. (1x kuus robootikapäev) | x | direktor |
5. AVALIK SUHTLEMINE JA PARTNERLUS
Üldeesmärk: Partneridd on määratletud ning nad panustavad lasteaia arengusse ja õppe- ja kasvatustegevuse mitmekesistamisse. | ||||
Eesmärgid:
· Lapsevanemate nõustamissüsteemi arendamine, Ukraina vanemate kaasamine süsteemi · Õppe- ja kasvatustöösse erinevate partnerite kaasamine, Töövarjupäevade korraldamine lapsevanemale. · Parimate praktikate jagamine teiste haridusasutustega. · Uute ja rahvusvaheliste koostööpartnerite leidmine. |
||||
Tegevus | 2022 | Vastutaja | Ressurss | Märkus |
Lapsevanemad | ||||
Lapsevanema nõustamissüsteemi loomine, rakendamine, Ukraina lapsevanemate süsteemi loomine, analüüsimine (nõustamine, vestlused analüüsid |
x |
Direktor tugiõpetaja
|
||
Lapsevanemate töövarjupäevade korraldamine, tegevuse analüüsimine | x | Direktor | ||
Teised haridusasutused | ||||
Õppe- ja kasvatustöösse erinevate partnerite kaasamine, koostöö hindamine | ||||
Parimate praktikate jagamine:
(õppepäevad, töötoad, ümarlauad) |
x |
Direktor | KIK[2] 1000€ | |
MÕK: koostöötegevuste läbiviimine Kullatera lasteaiaga ja Unistuse lasteaiaga, Rahvusvahelise Kooliga (koolitused, üritused, parimate praktikate jagamine) |
x |
Direktor |
||
Muud partnerid | ||||
Staabi- ja Sidepataljoniga koostöökava koostamine 1. aastaks, rakendamine | x |
Direktor |
||
Tantsuklubi Laguuni koostöökava koostamine 1 aastaks, rakendamine | x | Direktor | rent | |
Kalevi Jalgpallikooli koostöökava koostamine 1. aastaks, rakendamine | x | Direktor | rent | |
Kalevi Korvpallikool koostöökava koostamine 1. aastaks, rakendamine | x | Direktor | rent | |
MTÜ Lauluaed koostöökava koostamine 1.aastaks, rakendamine | x | Direktor | rent | |
Metsakitse taluga koostöökava koostamine 1.aastaks, rakendamine | x | Direktor | ||
Raja taluga koostöökava koostamine 1. aastaks, rakendamine | ||||
Rahvusvahelise Kooliga koostöökava koostamine 1. aastaks, rakendamine | x | Direktor | ||
Unistuse Lasteaiaga koostöökava koostamine 1. aastaks, rakendamine | x | Direktor | ||
Minu Tantsukool koostöökava koostamine 1.aastaks, rakendamine | x | Direktor | rent | |
Koostöö Kesklinna Valitsusega
(ressursid, liiv, lehevedu) |
x | Direktor | ||
Uute – ja rahvusvaheliste partnerite leidmine, koostöö rakendamine | x | Direktor |
6. RESSURSSIDE JUHTIMINE
Üldeesmärk: Ressursside juhtimine on sihipärane ja otstarbekas, toetades arengukava eesmärkide täitmist. | ||||
Eesmärgid:
· Sisekommunikatsiooni parandamine, hoolekogu suurem kaasamine. · Ressursside otsimine parandustegevusteks. Haridusameti investeeringud. · Loodus- ja loovustoa ettevalmistus, käivitamine. · Tasakaalustatud eelarve igas valdkonnas. |
||||
Tegevus | 2023 | Vastutaja | Ressurss | Märkus |
Tehnovõrgud. | ||||
Kodulehe arendamine | x | Direktor | 800€ | |
Ruumide korrastus | ||||
Loodus- ja loovustoa ettevalmistus, käivitamine | ||||
Personali motiveerimine | ||||
Personali motiveerimiseks eelarvest vahendite eraldamine | x | Direktor | 5000€ | |
Menüüde mitmekesistamine, tehnoloogiliste kaartide uuendamine toorainepõhiselt. |
x |
Direktor | 5000€ |
7. PEDAGOOGILISE NÕUKOGU TÖÖ TEEMAD
TEGEVUS | täitmine |
lasteaia tegevuskava, eelarve, õppekava
Ühisürituste kava, vastutajate jaotamine. parendustegevus, koolituste väljaselgitamine, rühma tegevuse planeerimine, ajakava. Rühmade õppekasvatustöö korraldus. |
september |
Rühma õppe- ja kasvatustöö analüüsid.
Hinnang koostööle vanematega. Aasta tegevuskava analüüs: I poolasta. Eelarve analüüs. Tagasiside koolitustelt, koostöö analüüs. Ürituste plaani analüüs, II poolaasta vastutajad |
jaanuar |
Tagasiside koolitustelt.
Laste joonistuste näitus. Rühma õppe- ja kasvatustegevuse analüüs, suvine õppetegevus, õppeaasta analüüs, parendusettepanekud |
juuni |
8. HOOLEKOGUGA PLANEERITUD TEEMAD
TEGEVUS | täitmine |
lasteaia tegevuskava, eelarve, ürituste kava, parendustegevus, muudatused uuel õppeaastal.
Õppe- ja kasvatustöö korraldus, huvitegevus, Jõulude ettevalmistus Koostöö lapsevanematega rühmade tasandil |
september |
Rühma õppe- ja kasvatustöö analüüsid.
Suvine töökorraldus Eelarve analüüs. Poolaasta tegevuse analüüsid Parendustegevuse planeerimine |
jaanuar |
Küsitluste analüüsid
Lasteaia sünnipäev Parendustegevused Rühma õppe- ja kasvatustegevuse analüüs, õppeaasta analüüs, parendusettepanekud |
Mai/juuni |
[1] MÕK – muutuv õpikäsitus
[2] KIK – Keskkonnainvesteeringute Keskus
Õppeaasta tegevuskava
1. EESMÄRGID 2022/2023
- Eelarvega tagatud kõigi lasteaia valdkondade toimimine (Säästlik majandustegevus, ressursside sihipärane ja otstarbekas juhtimine).
- Loodud lastele ja personalile põhitegevust toetav õpi- ja töökeskkond ning vahendid.
- Rakendatud operatiivne info edastamine, suurem tähelepanu rühmasisele infovahetusele
- hästi toimiv meekonnatöö, mentorlus.
- Rakendatud sobitusrühmade tööks ja Ukraina laste toetamiseks vajalik personal, rakendatud toimiv tugisüsteem.
- Rakendatud personali tasakaalustatud ja individuaalne arendamine ning tunnustamine.
- Rakendatud ja planeeritud koostöö partneritega, toetades õpitegevusi ja lasteaia arengut.
- Rakendatud ja planeeritud õppe- ja kasvatustöö ning õppekava täitmine.
- Rakendatud huvigruppide kaasatus juhtimistegevusse (hoolekogu, lapsevanemad, personal, partnerid).
Õppeaasta teema: ÕHUTAME ÕHINAT!
ÕPPE- JA KASVATUSTÖÖ EESMÄRGID 2022/2023:
- Õppetegevused on paindlikud ja lõimitud, rakendatud on loovad lähenemised ja mängulised võtted (õuesõpe, õueaiandus, avastusõpe, robootika (MÕK, õpime igal pool, Liivamäe loodusuurijad, kogukonna kaasamine „Hariv aed“)
- Laps tunneb huvi õppimise vastu, on aktiivne, loov ja ettevõtlik.
- Laps kogeb eduelamust läbi erinevate tegevuste.
- Rakendatud on lapse erivajaduste varajane märkamine ja toetamine.
- Rakendatud on muukeelse lapse kohanemise toetamine, eesti keele õpe ja huvi kultuuriloo vastu.
2. JUHTIMINE
JUHTIMINE | ||||
Üldeesmärk: Lasteaia visioonist ja missioonist lähtuvalt on koostöös erinevate huvipooltega loodud lastele ja personalile turvaline, kaasaegne õpi- ja töökeskkond, mis võimaldab jätkata õpinguid ning eluga väärikalt toime tulla | ||||
Eesmärgid:
· Lasteaia tegevuse suurem presenteerimine. · Kodulehe ja ELIIS keskkonna arendamine. · Loodus- ja loovustoa ettevalmistamine, MÕK rakendamine. · Koostöö jätkamine keskkonna- ja välisprojektides. · Ukraina lastele tugisüsteemi loomine, arendamine. |
||||
Tegevus | 2023 | Vastutaja | Ressurss | Märkus |
Lasteaia tegevuse suurem presenteerimine (lasteaia koduleht, veebilehel, Haridusameti kodulehel ja meedias). | x | Direktor |
|
|
ELIIS keskkonna suurem rakendamine, lastevanemate poolt | x | Direktor | ||
Ukraina lastele tugisüsteemi loomine, arendamine. | x | dir | ||
Koostöö tegemine keskkonna- ja välisprojektides |
x |
Direktor | ||
Tuginedes analüüsidele loovusele ja innovaatilisusele soodsa keskkonna ja arenguvõimaluste loomine kõigis valdkondades. (MÕK, uued lähenemised, projektid) | Direktor |
3. PERSONALIJUHTIMINE
Üldeesmärk. Lasteaias töötab kvalifitseeritud, motiveeritud, tasakaalustatult arendatud ja meeskonnatööd väärtustav personal, kes võimaldab lastele võimete ning huvikohast haridust. | ||||
Eesmärgid:
· Parimate kogemusteja praktikate jagamine majasiseselt ja piirkondlikult. · Rohelise Kooli tugirühma tegevuskava koostamine. Õueaianduse suurem rakendamine · Suurema tähelepanu pööramine ühiskoolitustele, tugisüsteem, robootika. · Ukraina laste toetamine, keeleõpe, lõimumine Eesti kultuuri |
||||
Tegevus | 2023 | Vastutaja | Ressurss | Märkus |
Personali arendamine | ||||
Ülelinnaliste avatud tegevuste korraldamine parimate praktikate jagamiseks, tegevuste analüüsimine (loodus, katsed, draamaõpe ) |
x |
Direktor | ||
Majasised parimate kogemuste jagamine, mentorlus |
x |
Direktor | ||
Robootikakoolituste läbiviimne majasiseselt, koostöös Robomikuga. | X | Direktor | ||
Rohelise Kooli töögrupi eestvedamisel keskkonnaalase tegevuse arendamine | Direktor | |||
Ukraina laste toetamine, keeleõpe, lõimumine Eesti kultuuri |
4. ÕPPE- JA KASVATUSTEGEVUS
Üldeesmärk: Õppe- ja kasvatusprotsess toetab last ja õpetajat õpitegevuses. | ||||
Eesmärgid:
· Laste arenguanalüüsid, koolivalmidus · Õppekava arendus Tervisekasvatus ja liikumistegevused mina ja keskkonna alla. · MÕK[1] – Uute ja innovaatiliste lahenduste rakendamine õppe- ja kasvatustöös · Robootikaalase tegevuse suurem rakendamine õppetöös. |
||||
Tegevus | 2023 | Vastutaja | Ressurss | Märkus |
Laste areng | ||||
Lapse arengu analüüs 2 x aastas, arengutabelite ja koolivalmiduskaardi täitmine |
x |
direktor | ||
Õppekava | ||||
Õppekava arendus- Tervisekasvatus ja liikumistegevused mina ja keskkonna alla. |
x |
direktor | ||
Õppekorraldus ja meetodid | ||||
· Roheline Kooli tegevuste planeerimine J. Käisi põhimõtetele tuginedes. Loodusteaduste, rakendamine. | ||||
Uute ja innovaatiliste lahenduste rakendamine õppe- ja kasvatustöös,
· õppimine erinevates keskkondades, kaasates lapsevanemad ja partnerid. |
x |
Direktor | ||
Tegevuste läbiviimine haridusrobotitega. (1x kuus robootikapäev) | x | direktor |
5. AVALIK SUHTLEMINE JA PARTNERLUS
Üldeesmärk: Partneridd on määratletud ning nad panustavad lasteaia arengusse ja õppe- ja kasvatustegevuse mitmekesistamisse. | ||||
Eesmärgid:
· Lapsevanemate nõustamissüsteemi arendamine, Ukraina vanemate kaasamine süsteemi · Õppe- ja kasvatustöösse erinevate partnerite kaasamine, Töövarjupäevade korraldamine lapsevanemale. · Parimate praktikate jagamine teiste haridusasutustega. · Uute ja rahvusvaheliste koostööpartnerite leidmine. |
||||
Tegevus | 2022 | Vastutaja | Ressurss | Märkus |
Lapsevanemad | ||||
Lapsevanema nõustamissüsteemi loomine, rakendamine, Ukraina lapsevanemate süsteemi loomine, analüüsimine (nõustamine, vestlused analüüsid |
x |
Direktor tugiõpetaja
|
||
Lapsevanemate töövarjupäevade korraldamine, tegevuse analüüsimine | x | Direktor | ||
Teised haridusasutused | ||||
Õppe- ja kasvatustöösse erinevate partnerite kaasamine, koostöö hindamine | ||||
Parimate praktikate jagamine:
(õppepäevad, töötoad, ümarlauad) |
x |
Direktor | KIK[2] 1000€ | |
MÕK: koostöötegevuste läbiviimine Kullatera lasteaiaga ja Unistuse lasteaiaga, Rahvusvahelise Kooliga (koolitused, üritused, parimate praktikate jagamine) |
x |
Direktor |
||
Muud partnerid | ||||
Staabi- ja Sidepataljoniga koostöökava koostamine 1. aastaks, rakendamine | x |
Direktor |
||
Tantsuklubi Laguuni koostöökava koostamine 1 aastaks, rakendamine | x | Direktor | rent | |
Kalevi Jalgpallikooli koostöökava koostamine 1. aastaks, rakendamine | x | Direktor | rent | |
Kalevi Korvpallikool koostöökava koostamine 1. aastaks, rakendamine | x | Direktor | rent | |
MTÜ Lauluaed koostöökava koostamine 1.aastaks, rakendamine | x | Direktor | rent | |
Metsakitse taluga koostöökava koostamine 1.aastaks, rakendamine | x | Direktor | ||
Raja taluga koostöökava koostamine 1. aastaks, rakendamine | ||||
Rahvusvahelise Kooliga koostöökava koostamine 1. aastaks, rakendamine | x | Direktor | ||
Unistuse Lasteaiaga koostöökava koostamine 1. aastaks, rakendamine | x | Direktor | ||
Minu Tantsukool koostöökava koostamine 1.aastaks, rakendamine | x | Direktor | rent | |
Koostöö Kesklinna Valitsusega
(ressursid, liiv, lehevedu) |
x | Direktor | ||
Uute – ja rahvusvaheliste partnerite leidmine, koostöö rakendamine | x | Direktor |
6. RESSURSSIDE JUHTIMINE
Üldeesmärk: Ressursside juhtimine on sihipärane ja otstarbekas, toetades arengukava eesmärkide täitmist. | ||||
Eesmärgid:
· Sisekommunikatsiooni parandamine, hoolekogu suurem kaasamine. · Ressursside otsimine parandustegevusteks. Haridusameti investeeringud. · Loodus- ja loovustoa ettevalmistus, käivitamine. · Tasakaalustatud eelarve igas valdkonnas. |
||||
Tegevus | 2023 | Vastutaja | Ressurss | Märkus |
Tehnovõrgud. | ||||
Kodulehe arendamine | x | Direktor | 800€ | |
Ruumide korrastus | ||||
Loodus- ja loovustoa ettevalmistus, käivitamine | ||||
Personali motiveerimine | ||||
Personali motiveerimiseks eelarvest vahendite eraldamine | x | Direktor | 5000€ | |
Menüüde mitmekesistamine, tehnoloogiliste kaartide uuendamine toorainepõhiselt. |
x |
Direktor | 5000€ |
7. PEDAGOOGILISE NÕUKOGU TÖÖ TEEMAD
TEGEVUS | täitmine |
lasteaia tegevuskava, eelarve, õppekava
Ühisürituste kava, vastutajate jaotamine. parendustegevus, koolituste väljaselgitamine, rühma tegevuse planeerimine, ajakava. Rühmade õppekasvatustöö korraldus. |
september |
Rühma õppe- ja kasvatustöö analüüsid.
Hinnang koostööle vanematega. Aasta tegevuskava analüüs: I poolasta. Eelarve analüüs. Tagasiside koolitustelt, koostöö analüüs. Ürituste plaani analüüs, II poolaasta vastutajad |
jaanuar |
Tagasiside koolitustelt.
Laste joonistuste näitus. Rühma õppe- ja kasvatustegevuse analüüs, suvine õppetegevus, õppeaasta analüüs, parendusettepanekud |
juuni |
8. HOOLEKOGUGA PLANEERITUD TEEMAD
TEGEVUS | täitmine |
lasteaia tegevuskava, eelarve, ürituste kava, parendustegevus, muudatused uuel õppeaastal.
Õppe- ja kasvatustöö korraldus, huvitegevus, Jõulude ettevalmistus Koostöö lapsevanematega rühmade tasandil |
september |
Rühma õppe- ja kasvatustöö analüüsid.
Suvine töökorraldus Eelarve analüüs. Poolaasta tegevuse analüüsid Parendustegevuse planeerimine |
jaanuar |
Küsitluste analüüsid
Lasteaia sünnipäev Parendustegevused Rühma õppe- ja kasvatustegevuse analüüs, õppeaasta analüüs, parendusettepanekud |
Mai/juuni |
[1] MÕK – muutuv õpikäsitus
[2] KIK – Keskkonnainvesteeringute Keskus