Sel nädalal ühendasime veepäeva (L-22.03) kevade algusega (20.03) ning tähistasime veenädalat. Rääkisime lugusid veest ja kuulasime veehääli, tegime katseid ning mängisime veemänge.

Kuuhiirte rühma lapsed said veenädalal teada vee kasulikkusest, olulisusest ja tähtsusest keskkonnas. Vaadeldi ja uuriti vee omadusi. Lisaks kuulasid ning mõistatasid lapsed erinevaid veehääli – vee sulisemine, vihma hääl, kose hääl jne. Lapsed koostasid ja meisterdasid endale isikliku veetilgakujulise raamatu „Minu veeraamat“. Raamatusse sai kirjutada, mida veega teha saab. Huvitav oli kujundada oma raamat ise ja kasutada selleks erinevaid kunstivahendeid.

Täna toimus ühine põnev veepäev tegevuskeskustega, kus lapsed said läbi lõbusate ja õpetlike tegevuste uusi teadmisi, mida veega teha saab ja milleks vett vaja on.

Kuuhiirte rühma lapsed ja Pilvejäneste rühma lapsed valmistasid koos ette veekatse „Uju-uju paadikene“. Selleks meisterdasid lapsed fooliumist väikesed paadikesed, mida sai vees ujutada. Paatides sõitsid Sipsik ja Konn kuningapoeg. Samuti olid meres kalad ja krokodill. Kuna need paadid ei olnud mootorpaadid ja sõidavad ainult tuule jõul, siis pidid lapsed tuult tegema, et Sipsik saaks sõita. Joogikõrte abil puhuti vett, et tekitada laine-efekt ja paneks vee liikuma. Eesmärk oli teada saada, kas paat on raske või kerge, kas vajub põhja või mitte. Puhumine valmistas lastele palju elevust ja põnevust.

Naerukasside ja Lendoravate keskuses sai katse abil teha kindlaks millises vees kanamuna ujub või upub ja kui kiiresti lahustub vees kakaopulber ja sool. Elevust oli palju ja soola soovisid paljud ka maitsta!

Veepäeva muusika- ja liikumise keskuses said lapsed veevulina saatel ise veega muusikat teha ja saarelt vette ja tagasi hüppamise mängu mängida. Klaasid olid täidetud erineva koguse veega ja neid sai lusikaga mängida, vanemad rühmad said juba mitmekesi korraga proovida, moodustus lausa veeorkester. Mõned lapsed laulsid lisaks kaasa laule, mis neile tundus veeklaasimuusikaga sobivat, oli kuulda nii rongisõitu, aisakella, kui ka ukrainakeelset laulu. Liikumisõpetaja Anne juures said lapsed saare (vaiba) pealt vette (põrandale) hüpata ja harjutamisele järgnes võistlus, kes kõige tähelepanelikum on. Mõlemad tegevused pakkusid lastele rõõmu.

Õnnesikkude ja Tuulehobude keskuses “Reostunud vee puhastamine” said lapsed uurida, mis vette ei kuulu. Arutasime, millises vees on kaladel ja veelindudel hea elada, kus on nad rõõmsad? Kuidas me saame vett puhastada? Lapsed koristasid sõelaga veest prügi (plastkorgid, üllatusmuna ümbrised, vana kalavõrk, pesulõksud). Arutlesime, kas saab püütud prügi veel lasteaias rühmas taaskasutada, või viskame prügikasti.

Tähekullide tegevuskeskuses ” Mänguasjade värvimuutus külmas ja soojas vees” said lapsed teha mänguasjadega värvi muutuste mängu külmas ja soojas vees. Külmas vees muutus mänguasi oma õiget värvi ja soojas vees teist värvi. Enamus lastel oli “vau efekt” suur. Sooviti ikka veel ja veel katsetada.

Imelist kevade algust!